SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» ADEL I Faber-Castell çalışanları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı LinkedIn'de profil fotoğraflarını çocuk çizimleriyle değiştirerek kutluyor » Yeşil Dönüşüm ve Teknoloji Derneği, RePlast Eurasia'ya ev sahipliği yapacak » Enerjisa Atatürk İlkokulu Hatay'da açıldı » Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, "Üçüncü Kuşak Tarım Girişimciliği" projesinin ikinci ayağını başlattı » Kelebek Mobilya, İskandinav stilinin yansımalarını taşıyan Lovisa koleksiyonunu tanıtıyor » Türkiye ekonomi gündemi - 24 Nisan » EY, deprem bölgesindeki öğrencilerin kesintisiz eğitime erişimi için desteklerini sürdürüyor - Basın Açıklaması » Boya sektörü, büyümeye devam edebilmek için yeni yollar arıyor - Basın Açıklaması » Huawei Cloud Veritabanı İnovasyon Forumu, Türkiye'de 19 Nisan'da gerçekleştirildi- Basın açıklaması » Avon, en çok tavsiye edilen 3 kişisel bakım ve kozmetik markasından biri oldu- Basın açıklaması » Leadport, Sabancı ARF'tan 250 bin USD yatırım alarak son bir yılda değerini 3,6 kat artırdı » DOSİDER Yönetim Kurulu Ankara'da Isıtma Sektörünün Geleceğini Görüştü - Basın Açıklaması » Günsan Elektrik, Radius Design serisinde yer alan çiçek tasarımına sahip Country ile baharın pozitif enerjisini ve sıcaklığını yaşam alanlarına taşıyor- Basın açıklaması » Midas, global yatırımcılardan 45 milyon dolarlık yatırım alarak Türkiye'nin en büyük erken aşama yatırımını alan finansal teknoloji şirketi oldu - Basın Açıklaması » AKKUYU NÜKLEER, ilk ve ortaokullardan 23 öğrenciyi NGS sahasında ağırladı- Basın açıklaması » Sapro, doğal kaynaklardan elde edilen ‘Yeşil Enerji’ kullanmaya başladı- Basın açıklaması » Türkiye'nin ceviz ve badem sektörünün öncü isimleri, 26-28 Nisan tarihlerinde Biga'da gerçekleşecek olan Türkiye Ceviz ve Badem Fuarı'nda buluşuyor- Basın açıklaması » İstanbul Okan Üniversitesi’nin Girişimcilik Dersi’ne Türkiye Bankalar Birliği Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Alpaslan Çakar konuk oldu- Basın açıklaması » Canon, Dünya Günü'nü doğaya saygılı duruşuyla kutluyor - Basın Açıklaması » Yenilenen SAS Viya, müşterilerin verimliliğini artırmak için üretken yapay zekayı kullanıyor- Basın açıklaması

Pandemi döneminde işletme sayısının 2'ye katlandığı Hepsiburada platformunda 10 işletmeden 7'sinin satışları %40 arttı - Basın Açıklaması

Kuruluştan konuya ilişkin yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

Hepsiburada için dünyanın en prestijli danışmanlık şirketlerinden Deloitte tarafından hazırlanan "Pandemi Döneminde Türkiye'de E-ticaret Ekosistemi ve Hepsiburada Etki Analizi" araştırması, geride bıraktığımız 1 yılda platforma dahil her 3 işletmeden 1'inin e-ticaret ile Hepsiburada sayesinde ilk kez tanıştığını ortaya çıkardı.

Araştırmaya göre, pandemi döneminde işletme sayısının 2'ye katlandığı Hepsiburada platformunda 10 işletmeden 7'sinin satışları %40 arttı.

Pandemi yılında Hepsiburada platformu üzerinden tüm Türkiye'den işletmelerin e-ticaret hacmi artarken en çok artış gösteren illerimiz sırasıyla Giresun, Samsun, Isparta, Kırklareli ve Çorum oldu. Ayrıca Hepsiburada'nın platformunda özel teşvikler sunduğu kadın girişimciler işlerini de katlayarak büyütmeyi başardılar.
Pandemi do?neminde değişen müşteri beklentileriyle durdurulamaz bir ivme kazanan e-ticaret, hem tu?keticilerin hem de is?letmelerin hayatında vazgeçilmez oldu. Bu büyüme ivmesinin önümüzdeki do?nemde de devam etmesi beklenirken, Hepsiburada danışmanlık şirketi Deloitte ile pandemi döneminde e-ticaret ekosistemini ve Hepsiburada hizmetlerini değerlendiren bir araştırma yürüttü. Hepsiburada'nın bu dönemde aldığı aksiyonların ve hayata geçirdiği hizmetlerin sonuçlarını da somut şekilde ortaya koyan bu araştırmaya göre, Tu?rkiye'de e-ticaret pandemi do?neminde kazandığı hızla 2020 yılının ilk altı ayında gec?tig?imiz yıla go?re %66 oranında bu?yu?dü ve 226 milyar TL'lik bir hacme ulaştı.
Tu?rkiye'de pandemi do?neminde tu?keticilerin %84'u?nün e-ticareti daha çok tercih ettiği gözlemlenirken, %45'i e-ticaret u?zerinden eskiye kıyasla 1,5 kattan daha fazla alışveriş yapmaya bas?ladıklarını ifade ediyorlar. İs?letmelerin %82'si ic?in e- ticaret siteleri baskın satıs? kanalına do?nu?s?ürken Hepsiburada u?zerinden satıs? yapan is?letmelerin %64'u? pandemi sonrası do?nemde de e-ticaretin satıs?ları ic?indeki payının artacag?ını o?ngo?ru?yor.
Hepsiburada her 5 müşterisinden 4'ünün en sık tercih ettiği e-ticaret platformu
 
Hepsiburada e-ticaret deg?er zincirinin tamamı ic?in sag?ladıg?ı c?o?zu?mlerle ekosistemin gelis?mesine ve ticaretin dijitalles?mesine o?ncu?lu?k eden c?alıs?malarını sürdürdü. Pandemi do?neminde 30'dan fazla kategoride 50 milyondan fazla u?ru?n sec?eneg?i ile mu?s?terilerine kesintisiz ve gu?venli bir s?ekilde hizmet sag?layan Hepsiburada, ürün c?es?itliliği, güvenilirliği, alışveriş deneyimini iyileştiren ve kolaylaştıran yenilikleri ile her 5 mu?s?terisinden 4'u?nu?n en sık tercih ettig?i e-ticaret platformu konumu olarak öne çıktı.
Lojistik çözümü Hepsijet, pandemide müşterilerinin %94'üne zaman kazandırdı; Hepsiburada mu?s?terilerinin %87'si HepsiJet ile teslimat yapılmasının alıs?veris? kararlarını olumlu yo?nde etkiledig?ini ifade etti. Pandemi do?neminde Hepsiburada mu?s?terilerinin memnuniyeti %17 oranında arttı. İs?letmeler ic?in u?ru?nlerinin siparis? edilmesinden mu?s?terilere ulas?tırılmasına ve sonrasında kapıdan randevulu iade sistemine kadar c?es?itli alanlarda katma deg?erli c?o?zu?mler u?reten Hepsijet, her 4 işletmeden 3'ünün diğer kargo şirketleri yerine tercihi oldu.
 
Türkiye'nin Hepsiburadası'ndan işletmelere can suyu oldu; platformdaki işletme sayısı 2 kat arttı
 
Hepsiburada, platform u?zerinden satıs? yapan her 3 is?letmeden 1'inin e-ticarete bas?ladıg?ı ilk e-ticaret sitesi olarak Tu?rkiye e-ticaret ekosisteminin bu?yu?mesine katkı sag?lıyor. Hepsiburada Tu?rkiye'nin tu?m bo?lgelerinde 2 kat daha fazla is?letme ile hizmet verirken, en fazla büyüme gösteren şehirler Giresun, Samsun, Isparta, Kırklareli ve Çorum oldu. Hepsiburada ekosistemindeki is?letmeler 1,6 milyonu dog?rudan olmak u?zere toplam 3,5 milyon kis?inin gec?imine katkı sağlıyor.
Pandemi döneminde her 10 is?letmeden 7'si ic?in fiziksel mag?aza satıs?ları azalırken Hepsiburada, platformundaki işletmelerine cansuyu oldu ve online satışlarını artırmalarına olanak sağladı. Hepsiburada u?zerinden satıs? yapan is?letmelerin e-ticaret satıs?larındaki artış ortalama %40 oldu.
Hepsiburada'nın Hepsiglobal hizmeti ile ihracat yapan işletmelerin %85'i daha önce satış yapmadıkları ülkelere ulaştılar.
 
Hepsiburada'dan işletmelerin dijital dönüşümüne destek olan atılımlar
Hepsiburada, pandemi do?neminde mu?s?terilerine daha kaliteli hizmetler sunmaları ve dijital do?nu?s?u?mlerini hızlandırmaları ic?in çatısı altında satış yapan işletmelere destek oldu. Ayda 200 milyonun u?zerinde ziyaret sayısıyla is?letmelerin go?ru?nu?rlu?g?u?nu? artırmanın yanı sıra sundug?u pazar ic?go?ru?leri, eğitimler, e-ticaret lojistig?i, kargo hizmetleri ve teknolojik altyapı ile is?letmelerin Tu?rkiye'nin tu?m s?ehirlerinde yeni mu?s?teriler ile bulus?malarını kolaylaştırdı. Gebze'de Akıllı Operasyon Merkezi'ne ek olarak, pandemi do?neminde Ankara, İzmir, Erzurum, Diyarbakır ve Adana olmak üzere ac?tıg?ı bes? yeni lojistik merkezi ile ilgili ürünlerin 24 saat gibi kısa bir süre ic?inde müşterilerine ulas?tırmasına imkân sağladı.
 
Kadınların ekonomiye katılımı ve toplumsal faydalar
Tu?rkiye'nin Hepsiburada'sı; mu?s?terilerinin, is?letmelerinin ve paydas?larının destekleri ile toplumsal dayanıs?manın gu?c?lenmesine katkı sag?lıyor. Kamu, sivil toplum kurulus?ları ve ekosisteminde bulunan is?letmeler ile yaptıg?ı is? birlikleri ve mu?s?terilerinin sundug?u katkılar ile toplumda ihtiyac? duyan her kesimin yanında yer alıyor. Pandemi döneminde; Sag?lık Bakanlıg?ı iş birliği ile toplam 1 milyon sağlık malzemesinin sağlık çalışanlarına ulaştırılması, İc?is?leri Bakanlıg?ı ve Valilikler iş birliği ile mu?s?terilerinin de katılımıyla ihtiyaç sahiplerine Ramazan Kolisi ulaştırılması, ek istihdam paketi, Birleşmiş Markalar Derneği üyesi tekstil firmalarına ticari teşvikler gibi desteklerin olduğu birçok uygulama ve programı hayata geçirdi.
Kadın girişimcilere özel oluşturduğu teşvik programı "Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü" ile kadın girişimcilere e-ticaret ile iş kurma veya işlerini büyütme fırsatı sunmaya devam ediyor. Pandemi döneminde kadın girişimcilere desteğini sürdüren Türkiye'nin Hepsiburada'sı, bünyesindeki kadın girişimcilerin işlerini 98 kat büyütmelerine destek oldu; kamu ve sekto?r is? birlikleri ile birlikte hayata gec?irdig?i inisiyatifleri ile 19 binden fazla kadın giris?imcinin programdan faydalanmasını sağladı. Bugün Hepsiburada platformundaki kadın girişimcilerin tüm işletmeler içindeki oranı %23'e yükseldi.
Hepsiburada CEO'su Murat Emirdağ, Türkiye'nin Hepsiburadası olarak pandemi döneminde de ekosistemlerindeki tüm paydaşların e-ticaret deneyimini iyileştirmek için çalıştıklarını belirterek şunları söyledi: "Bölgenin lider "teknoloji platformu" olma vizyonuyla ve müşteri deneyimini merkeze alan bir felsefeyle çalışıyoruz. Amacımız, Türkiye'nin tek yerli e-ticaret markası olarak Hindistan'ın batısıyla Almanya'nın doğusu arasında kalan geniş coğrafyanın en büyük teknoloji şirketi olmak. İstanbul'dan 4 saat uçak mesafesinde yer alan 1 milyar müşteriye hitap eden dev bir ekosistem olmak için çalışıyoruz. Hedefimiz, bu topraklardan bir teknoloji gücü ve uluslararası bir başarı hikâyesi çıkararak ülkemizi gururlandırmak. Bu araştırma sonuçları bize doğru yolda olduğumuzu gösterirken, daha yüksek hedeflere ulaşmada büyük bir güç ve motivasyon verdi. Hizmet kalitemizi ve sektörü daha da ileriye taşıyacak inovatif ürün, servis ve yatırımlarla müşterilerimiz, platformumuzdaki işletmeler, ülke ekonomimiz ve tüm paydaşlarımız için değer üretmeye var gücümüzle devam edeceğiz."
 
Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl ise şunları dile getirdi: "Araştırmayı e-ticaretteki dönüşüm ve tercihleri somut şekilde ortaya koyması açısından çok önemli buluyorum ve e-ticarete girmek isteyen işletmeler için önemli ipuçları barındırdığını düşünüyorum. Türkiye ve bölgesinin lider e-ticaret platformlarından Hepsiburada'nın uygulamalarının birçok firma için yol gösterici olacağına inanıyorum

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.