SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin 21. Olağan Mali Genel Kurulu yapıldı- Basın açıklaması » TEB Harman Kart, çiftçilere tüm tarımsal girdi alımlarında, acil nakit ihtiyaçlarında ve Bağ-Kur primi ile fatura ödemelerinde avantaj sağlıyor - Basın Açıklaması » Petrol Ofisi, 2. kez “Düşük Karbon Kahramanı” seçildi - Basın Açıklaması » Emirates, toplamda 71 adet A380 ve B777'yi daha yenileyerek retrofit programındaki uçak sayısını 191'e çıkaracak - Basın Açıklaması » Arızalı yazıcılar sağlıkta yılda 5 milyon iş günü kaybettiriyor- Basın açıklaması » Nestle Professional, kahve kavurma çözümü Roastelier by NESCAFE'yi sektöre tanıttı - Basın Açıklaması » Turizmin bu yıl BAE GSYİH'sının %12'sini oluşturması gngörülüyor - Basın Açıklaması » Dünya Ev Tekstili Sektörü HOMETEX’te Buluşuyor - Basın Açıklaması » MooF Digital'e 2 Yeni Müşteri Mis Bahçe ve Lova Pırlanta'nın Dijital Reklam Süreçleri MooF Digital'e Emanet - Basın Açıklaması » Günsan Elektrik, “Günsan Elektrikçiler Şampiyonası” yarışması ile Titan Awards ve Best Of Sales Awards ödüllerine layık görüldü- Basın açıklaması » Digivega, Teknosa için devrimsel bir sanal evren konsepti hazırladı- Basın açıklaması » Finansal Teknoloji Sektöründe Siber Güvenliğin Önemi Artıyor - Basın Açıklaması » Canon, önde gelen içerik üreticileri ile "Adını Duyur" kampanyasını başlattı - Basın Açıklaması » Cye Birincisi Biyoteknoloji Projesi oldu - Basın Açıklaması » Tarımı teknolojiyle buluşturan İmeceMobil, uygulamasını yeniledi - Basın Açıklaması » Stellantis Türkiye Parça ve Servisler'den Avantajlı Motor Yağı Değişim Kampanyası - Basın Açıklaması » LG Smart TV'ler,1 Apple Music'ten Dolby Atmos özellikli Uzamsal Sesi destekleyen ilk TV'ler oldu - Basın Açıklaması » Mercedes-Benz Atego, kamyon bayileri ve üstyapıcılarla İstanbul’da buluştu - Basın açıklaması » Dicle Elektrik Genel Müdürü Arvas: Kaçak elektrik Türkiye’nin enerji arzını tehdit ediyor, mücadelemiz sürecek- Basın açıklaması » Yapısoft kitle fonlama turu öncesi talep topluyor- Basın açıklaması

Türkiye, İspanya'nın Barselona şehrinde düzenlenen Seafood'a 20 firma ile milli katılım gerçekleştirdi-

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

Türkiye, İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen dünyanın en prestijli fuarı olan Seafood’a 20 firma ile milli katılım gerçekleştirdi. Fuarın giriş bölümünde yaptığı tanıtım çalışmaları dikkat çeken Türkiye’nin firmalarına da ilgi büyük oldu.
Avrupa'da Norveç'ten sonra ikinci büyük ihracatçı olduklarını söyleyen İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, “Japonlar bu yüzden üretimimizin tamamını tercih ediyorlar. Norveç, ihracat birim değeri olarak bizden 3-4 kat fazla. Amacımız markalaşarak, yapacağımız tanıtımlarla kilogram ihracat değerimizi yukarıya çıkarmak” dedi.
İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla 22-25 Nisan tarihlerinde İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen ve dünyanın en prestijli su ürünleri fuarı olarak kabul edilen Seafood fuarına 20 firmayla milli katılım gerçekleştirdi. Türkiye’nin Barselona Başkonsolosu Selen Evcit ile Ticaret Ataşeleri Nurdan Çamlıbel Aydın ve Mehmet Örnek fuarı ziyaret ederek katılan firmalara destek verdiler.
Su ürünleri sektöründe 2023 yılında bir önceki yıla göre ihracatın yüzde 2,6 oranında artış göstererek 1 milyar 736 milyon dolar olarak gerçekleştiği bilgisini veren İSHİB Başkan Yardımcısı Oğulcan Kemal Sagun, “En fazla ihracatı gerçekleştirilen ürünler; levrek, çipura, orkinostur. En fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler 325 milyon dolar ile Rusya, 190 milyon dolar ile İtalya, 156 milyon dolar ile Birleşik Krallık. 2023 yılında miktar bazında 271 bin 488 ton, değerde ise yaklaşık 2 milyar dolar ihracat yaptık” dedi.
Avrupa’nın tükettiği 3 balık 1’i Türkiye’den
Türkiye’nin yıllık balık üretiminin yetiştiricilik ve avcılık olmak üzere 600 bin ton olduğunu kaydeden Sagun, “İhracatın yüzde 85’i yetiştiricilikten elde edilen ürünler. Çupra, levrek ve alabalık ihracatında Avrupa’da lideriz. Avrupa’da tüketilen her üç balıktan 1 tanesi Türkiye’den gidiyor. Toplam su ürünleri ihracatında dünyada 26’ncı sırada bulunuyoruz. Yetiştiricilikte ise İspanya ve Malta’nın ardından üçüncü tedarikçi ülkeyiz. Kendimizi ayrıştırmak için markalaşmaya odaklanmalıyız” diye konuştu.
Türkiye daha kaliteli, Norveç daha organize
Fuarda Türk stantlarının Norveç’in yanında yer aldığını belirten Sagun, şunları söyledi: “Avrupa'da Norveç'ten sonra ikinci büyük ihracatçıyız. En büyük rakibimiz Norveç ama ona ulaşmak için daha çok çalışmalıyız. Çünkü çok organizeler, bir bütün olarak bu işe bakıyorlar. Norveç, birim değeri olarak kiloda bizden 3-4 kat fazla. 12 dolar civarındalar. Bizim en büyük sorunumuz planlı üretimimizin olmaması. Bizim de birlikte hareket etmemiz, üretimin standartlarını belirlememiz lazım ki hem tanıtımlarımızı hem de katma değeri artıralım.”
“Ürünlerimizi tüm dünyaya yaymak istiyoruz”
Türk somonu ile Norveç somonu arasında kalite farkının olmadığının altını çizen Sagun, “Bizim ürünümüz aynı yemi alıyor, sularımız daha temiz ancak Norveç'in daha kaliteli olduğu algısı var. Bu algının zaman içinde değişeceğini düşünüyorum. En azından biz değiştirmek için çaba sarf edeceğiz. Norveç global etki ile pembe balıkları meşhur etti. Pazarlama ile trend haline getirdi. Biz de kendi trendimizi yaratacağız. Türk somonu ihracatımızın iki ana pazarı Rusya ve Japonya. Ancak alternatif ülkelere de gitmemiz lazım. Ürünlerimizi tüm dünyaya yaymak istiyoruz. Hedefimize Çin’i aldık. Çin'de Ağustos ayında birlik bazında tanıtım yapacağız. Tayland ve Polonya da hedef ülkelerimiz arasında” ifadelerini kullandı.
Editöre Not:
Rakamlarla Su Ürünleri Sektörü
2023 yılında 1 milyar 736 milyar dolarlık ihracat yapan sektörün 2024 yılı hedefi 2 milyar doları aşmak. En fazla ihracat yapılan ülkeler 325 milyon dolar ile Rusya, 190 milyon dolar ile İtalya, 156 milyon dolar ile Birleşik Krallık. Türkiye su ürünlerinde Avrupa’da Norveç’ten sonra ikinci büyük ülke. Üretimin yüzde 80’i ihraç ediliyor. Bu ihracatın yüzde 85’ini çupra, levrek, orkinos, alabalık ve son yıllarda Türk Somonu oluşturuyor. Kalan yüzde 15’i ise kerevit ve salyangoz, deniz salyangozu gibi kabuklu deniz ürünleri. Çupra, levrek ve alabalık ağırlıklı olarak AB ülkeleri ve Rusya’ya yapılırken, Orkinosun neredeyse tümü Japonya’ya ihraç ediliyor.
Su ürünlerinde 700 bin tonluk toplam üretimin 400 bin tonu çiftlik üretimi 300 bin tonu ise yabani avcılık şeklinde. İhracatta katma değer oranı ise Türkiye ortalamasının üzerinde. AB ve Japonya başta olmak üzere dünyanın birçok bölgesine su ürünleri ihracatı yaparken, içeride kişi başına yıllık tüketimin 8 kilolardan 6 kiloya kadar düşmesi iç tüketimin azlığını ortaya koyuyor. AB ülkelerinde tüketim 25-30, Japonya’da ise 70 kilolara yaklaşıyor. Kerevit karides gibi kabuklu ürünlerin ülkemizdeki tüketimi yok denecek seviyede. Bu ürünler yüksek katma değerle Başta İsveç olmak üzere Rusya, Moldova gibi Kuzey Avrupa Ülkelerine ihraç ediliyor. Salyangoz ve kurbağa çok katma değerli ürün. Kilosu 28-30 Euro fiyatla Fransa ve İsviçre’ye ihraç ediliyor. Çin, Kore ve Kore’ye deniz salyangozu gidiyor.

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.