SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» Emisyon hacmi 20.05.2024 itibariyle 539.45 milyar TL » BIST 100 endeksi bugün %0.90 yükselerek 10739,57 puanla rekor seviyeden kapandı, toplam günlük işlem hacmi 177 milyar 324 milyon TL oldu » Türkiye ekonomi gündemi - 21 Mayıs » Teknik tavsiye - Karsan (Alnus Yatırım) » Analist Sunumu Toplantı Özeti- ORGE (Ahlatcı Yatırım) » Haftalık bazda iş ilişkileri (13 Mayıs - 19 Mayıs) (İnfo Yatırım) » Bilanço Analizi-Sasa (Gedik Yatırım) » Bilanço Analizi-BIOEN (Halk Yatırım ) » BİST Şirket Karları (Bizim Menkul) » Şirket Güncelleme Notu-Garanti (Yapı Kredi Yatırım) » Dell Technologies, Dell AI Factory ile Yapay Zekâ Odaklı İnovasyonu Hızlandırıyor - Basın Açıklaması » TCL Electronics en yeni TV’lerini ve akıllı ev ürünlerini İstanbul'da tanıttı- Basın açıklaması » ASRock yeni 180Hz yenileme hızına sahip monitörlerini duyurdu - Basın Açıklaması » “Dünyanın en büyük MINI distribütörü” Borusan Otomotiv oldu - Basın Açıklaması » Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’nin dört bir yanındaki kamyon şoförlerine sağlık ve bakım hizmeti veren tırı, üçüncü yılında yepyeni rotasıyla yola çıktı- Basın açıklaması » BingX, altıncı yıl dönümü kutlamaları adına kapsamlı küresel genişleme stratejisi "ExpansionX"i duyurdu- Basın açıklaması » İzmir, zeytin, zeytinyağı ve kahve tutkunlarını bir araya getiren iki önemli etkinliğe ev sahipliği yapacak- Basın açıklaması » Emirates, Londra Heathrow Havalimanı'nda SAF ile hizmet vermeye başlıyor- Basın açıklaması » Elçin Ersu, Schneider Electric Servisler İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı oldu- Basın açıklaması » ‘İklim için Yapay Zeka Hackathonu’na başvuru için yarın son gün- Basın açıklaması

TÜSİAD: Gerçek beka meselesi olan eğitimde müfredat değişikliği oldubittiye getirilmemeli

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" başlıklı eğitim müfredatının, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına yakışır çağdaş bir eğitimin gerekliliklerini ne kadar karşıladığı kapsamlı şekilde tartışılmalıdır. Bilimi esas alan, farklılıklara duyarlı, çocukların ve gençlerin potansiyellerini özgürce gerçekleştirmesini ve dünya çapında üst düzey bilgi, beceri, yetkinliklere sahip olmasını sağlayan bir müfredat hedeflenmelidir. Farklı görüşlerden eğitim paydaşlarının müfredatın hazırlık sürecine dahil olması için bilimsel ve mutlaka daha fazla zamana yayılan bir geri bildirim süreci işletilmesi gereklidir. Bu süre zarfında ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' başlıklı müfredat değişikliğinin askıda kalmaya devam etmesi, eğitim paydaşlarının eleştiri ve önerileri ışığında yeniden ele alınması katılımcılığı ve uzlaşıyı artıracaktır.
Eğitim hepimizin en öncelikli ve ortak meselesidir. Müfredatın çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırması kritik önemdedir. Çocuklarımıza ve gençlerimize Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına yakışır çağdaş bir eğitim sunulmalıdır. Yeni nesillerin ve ülkemizin geleceğinde belirleyici önemdeki müfredat çalışmasının hem yöntem hem içerik olarak bilimsel temelde, şeffaflık ve katılımcılık ile yürütülmesi esas olmalıdır.
Dünyada eğitim sistemleri yarış halindeyken ve yüksek katma değerli ekonomi olma hedefimiz varken, ülkemizin en kıymetli varlığı çocuklarımız ve gençlerimizin vasat bir eğitime mahkum edilmeyeceğinden emin olmalıyız. Çağdaş uygarlık seviyesini aşmanın yolu; Cumhuriyet değerlerini ve demokrasi ilkelerini özümsemiş, bilim-teknolojide yetkinleşmiş, sosyo-duygusal becerileri gelişmiş, özgür düşünceli nesiller yetiştirmektir.
Bu çerçevede, geçtiğimiz Cuma günü açıklanan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" başlıklı eğitim müfredatının, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına yakışır çağdaş bir eğitimin gerekliliklerini ne kadar karşıladığı kapsamlı şekilde tartışılmalıdır. Ülkemiz; eğitim STK'ları, öğretmenleri, öğrencileri, velileri, akademisyen ve uzmanları, eğitim-iş dünyası etkileşimi ile çok geniş bir “eğitim paydaş ekosistemi”ne sahiptir. Oysa müfredat hazırlık sürecinde yer alan kişi ve kurumlar açıklanmamış, farklı görüşlerden eğitim uzmanı ve STK'lar sürece yeterince dahil edilmemiş, yeni müfredata ilişkin görüşlerin iletilmesi için sadece bir hafta süre verilmiş, yeni müfredatın hemen önümüzdeki öğretim yılında belirli sınıflarda uygulamaya geçeceği kaydedilmiştir.
Gerçek beka meselesi olan eğitimde müfredat değişikliği oldu bittiye getirilmemelidir. Müfredat çalışmasında yer almış kişi ve kurumlar, yapılan ihtiyaç analizleri, çalıştay sonuçları gibi bilgi ve belgelerin kamuoyuna açıklanması faydalı olacaktır. Farklı görüşlerden eğitim paydaşlarının müfredatın hazırlık sürecine dahil olması için bilimsel ve mutlaka daha fazla zamana yayılan bir geri bildirim süreci işletilmesi gereklidir. Bu süre zarfında ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' başlıklı müfredat değişikliğinin askıda kalmaya devam etmesi, eğitim paydaşlarının eleştiri ve önerileri ışığında yeniden ele alınması katılımcılığı ve uzlaşıyı artıracaktır. Alınan geri bildirimlerin neler olduğu ve müfredat revizyonunda nasıl dikkate alındığının açıklanması sürecin şeffaflığına katkı sağlayacaktır.
Bilimi esas alan, farklılıklara duyarlı, çocukların ve gençlerin potansiyellerini özgürce gerçekleştirmesini ve dünya çapında üst düzey bilgi, beceri, yetkinliklere sahip olmasını sağlayan bir müfredat ülkemizin çağdaş uygarlık seviyesini aşma hedefine hizmet edecektir.

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.