SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» BIST 100 endeksi bugün %0.90 yükselerek 10739,57 puanla rekor seviyeden kapandı, toplam günlük işlem hacmi 177 milyar 324 milyon TL oldu » Türkiye ekonomi gündemi - 21 Mayıs » Teknik tavsiye - Karsan (Alnus Yatırım) » Analist Sunumu Toplantı Özeti- ORGE (Ahlatcı Yatırım) » Haftalık bazda iş ilişkileri (13 Mayıs - 19 Mayıs) (İnfo Yatırım) » Bilanço Analizi-Sasa (Gedik Yatırım) » Bilanço Analizi-BIOEN (Halk Yatırım ) » BİST Şirket Karları (Bizim Menkul) » Şirket Güncelleme Notu-Garanti (Yapı Kredi Yatırım) » Dell Technologies, Dell AI Factory ile Yapay Zekâ Odaklı İnovasyonu Hızlandırıyor - Basın Açıklaması » TCL Electronics en yeni TV’lerini ve akıllı ev ürünlerini İstanbul'da tanıttı- Basın açıklaması » ASRock yeni 180Hz yenileme hızına sahip monitörlerini duyurdu - Basın Açıklaması » “Dünyanın en büyük MINI distribütörü” Borusan Otomotiv oldu - Basın Açıklaması » Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’nin dört bir yanındaki kamyon şoförlerine sağlık ve bakım hizmeti veren tırı, üçüncü yılında yepyeni rotasıyla yola çıktı- Basın açıklaması » BingX, altıncı yıl dönümü kutlamaları adına kapsamlı küresel genişleme stratejisi "ExpansionX"i duyurdu- Basın açıklaması » İzmir, zeytin, zeytinyağı ve kahve tutkunlarını bir araya getiren iki önemli etkinliğe ev sahipliği yapacak- Basın açıklaması » Emirates, Londra Heathrow Havalimanı'nda SAF ile hizmet vermeye başlıyor- Basın açıklaması » Elçin Ersu, Schneider Electric Servisler İş Birimi Genel Müdür Yardımcısı oldu- Basın açıklaması » ‘İklim için Yapay Zeka Hackathonu’na başvuru için yarın son gün- Basın açıklaması » Panasonic, yüksek çözünürlüklü projeksiyonlarıyla tarihi mirasları bugün yeniden yaşatıyor - Basın Açıklaması

GenAI, perakende sektöründe çalışma şekillerini ve tüketici ilişkilerini yeniden şekillendiriyor - Basın Açıklaması

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:
 
 EY'ın üretken yapay zekânın (GenAI) perakende ve tüketici ürünleri sektörü üzerine etkilerini ele alan yayınında, GenAI kullanımıyla şirketlerin ve tüketicilerin arasında oluşacak ortak noktalar ortaya koyuluyor. Öncelikle, pazarlama kampanyalarında ve tüketici deneyimlerini iyileştirmek amacıyla e-ticaret platformlarındaki sohbet robotlarında kullanılan GenAI, şirketler tarafından yönetim ve risk konularının belirgin olduğu alanlarda başlıca gereksinimleri karşılamak için de kullanılmaya başlandı. Ancak, tüketiciler üzerinde davranış değişikliğine yol açan bu teknoloji, perakende ve tüketici ürünleri şirketlerini değişime ve yeniliğe yönlendiriyor.
 
Birden çok alana entegre edilebilen GenAI'ın, pilot uygulamalarla birlikte potansiyel faydaları artıyor
Yapay zekâ tabanlı EY Strategy Edge platformu, 2020 ile 2023 yılları arasında tüketici sektörü pazarında, 8 milyar doların üzerinde yatırıma tekabül eden 277'den fazla yapay zekâ ile ilgili anlaşmanın tespit edildiğini gösteriyor. Yayına göre, GenAI'ın gerçek gücü, şirketlerin kurumsal dönüşümlerinde kolaylaştırıcı olarak kullanıldığında ortaya çıkacak. Bu yönüyle GenAI, müşterilere ve çalışanlara aynı anda birden fazla alanda değer yaratabilecek yenilikçi deneyimler sunulmasına yardımcı olacak.
 
Liderler, GenAI uygulamalarını bir risk-ödül paradoksu olarak görüyor
Liderler, GenAI uygulamalarının dönüştürücü gücünün ve somut fırsatlarının olduğu konusunda hemfikir ancak değer sağlamak için risk alınması gerektiğini düşünüyor. Bu paradoksu çözmek için tüketici şirketlerinin, uygulama ve yönetim stratejilerini eş zamanlı ve birbirine bağlı olarak düşünmesi gerekiyor. GenAI araçlarının nerede ve nasıl konumlandırılacağı ve kullanılabileceği konusunda tutarlı ve uyarlanabilir bir yönetim çerçevesi geliştirilerek değer sağlanabilir.
 
Bu doğrultuda, yapay zekâ stratejisini sürekli olarak gözden geçirmek önemli bir adım olarak ortaya çıkıyor. Ortak ilkelere dayalı bir yönetim yapısının kurulması ve sürekli olarak geliştirilmesi, tüketici şirketlerinin riski en aza indirmelerine imkân tanıyor.
 
GenAI, tüketiciyle ilişkileri değiştirecek yeni davranışları ortaya çıkaracak
GenAI'ın iş dünyasındaki sonuçları kolaylıkla görülebilirken, yapay zekânın tüketici davranışları ve tüketicilerin şirketlerle etkileşimi üzerindeki etkisi çok daha derin olabilir.
 
Gelecekte, temel satın alma kararlarının yapay zekâ tarafından yönetileceği ve tüketicilerin, kendi yapay zekâ araçları aracılığıyla markalarla etkileşime gireceği öngörülüyor. Markalar tüketicinin güveneceği yapay zekâ destekli uygulamalara göre uyarlanmış GenAI araçlarını geliştirdikçe, D2C gibi iş modellerinin, AI2AI'a dönüşmesi bekleniyor. Burada başarılı olmak için; ürün, fiyat ve hizmette yüksek düzeyde kişiselleştirme ve müşteri segmentasyonunda geniş demografik gruplamalar yerine bireysel tüketiciler veya hane halkı düzeyinde öngörüler sağlamak markalar için daha önemli olacak. Ele alınması gereken bir diğer konu ise hayatını iyileştirmek için yapay zekâyı kullanmaktan aktif olarak kaçınan bir tüketici kitlesinin bulunması ihtimali. Bu tüketici kitlesi, fiziksel deneyimleri benimsemeyi ve kendi seçimlerini yapmayı tercih ederek, mümkün olan her yerde dijital etkileşimden kopmaya çalışabilir. Bu kitleye hizmet edebilmek adına fiziksel temas noktaları aracılığıyla güven oluşturmak için mevcutta uygulanan geleneksel gerçek ve duyusal deneyimlerinin devam etmesi önem taşıyor.
 
Bu sebeple, insani dokunuşların bulunduğu ve tüketici katılımını mümkün kılan GenAI araçlarını oluşturarak gerçek dünya deneyimi sunan perakendeciler rekabet avantajı sağlayabilir. GenAI aracılığıyla tüketici aşinalığı ve katılımı oluşturan, teknolojiyi yaşam tarzlarına daha fazla entegre eden ve yapay zekâ vasıtasıyla etkileşimi ve kişiselleştirmeyi yeniden şekillendirmeye başlayan markalar, gelecekte çok daha büyük avantaj elde edebilir. Markalar, tüketicilerle kurulan dijital ilişkiyi değiştirmek için bir plan oluşturulmalı, etkileşim kurma biçimini nihai olarak şekillendirmeli ve tüketiciye yönelik yapay zekâ teknolojisi keşfetmelidir. Verilen mesajlar, medya kullanımı, ürün ve hizmet sunumları farklı tüketici ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilerek yapay zekâ çözümleriyle yeniden tanımlanmalıdır.
 
EY Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektörl Lideri ve Denetim Bölümü Şirket Ortağı Kaan Birdal, "Tüketiciler GenAI'ı ürün bulmak, sohbet robotlarından yararlanmak için kullanırken gelecekte hayatlarını daha da kolaylaştıran bir çözüm olarak benimseyecek. Bu nedenle şirketlerin tüketicilerin gelecekte yapay zekâyı nasıl ve nerelerde kullanacağını şimdiden değerlendirmesi ve buna göre senaryolar oluşturması gerekiyor. Öte yandan şirketler risk ve ödül paradoksunu iyi değerlendirmeli ve kendisini doğru konumlandırılmalı. Şirketlerin yapay zekâyı benimsemesi, tüketici davranışlarını da önemli ölçüde değiştirecek. Bu nedenle tüketici ürünleri ve perakende şirketlerinin, yapay zekâ konusundaki stratejilerini her açıdan değerlendirmesi ve en fazla değer katacak şekilde uygulamaya alması gerekiyor" dedi.

 

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.