SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» Çin, çimento üretiminde 38 yıldır dünya birincisi » Stratejist Tuğba Özay: TL'ye ilgi arttı dövize ilgi azaldı » Türkiye ve Afrika iş dünyası stratejik ortaklıklar için İstanbul'da buluştu » SLCP, Türk tekstil sektöründeki paydaşlarla ikinci kez Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ev sahipliğinde bir araya geldi. » İspanya'da Yapılan Araştırmada Suzuki, En Sorunsuz İki Otomobil Markasından Biri Oldu » Balparmak Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, Dünya Arı Günü'nde tarım ilaçlarının kontrollü kullanılması konusunda çağrı yaptı » Çin'de uçak ve tren yolcu sayısı hızla artıyor » Avrupa'nın güneş enerjisi alanında en önemli Ar-Ge girişimlerinden biri kabul edilen IBC4EU projesi kapsamında, Avrupa'nın enerji otoriteleri Kalyon PV'de buluştu » TÜRKONFED gençlere istihdamda ve eğitimde destek oluyor- Basın açıklaması » GenAI, perakende sektöründe çalışma şekillerini ve tüketici ilişkilerini yeniden şekillendiriyor » JAECOO, Çin'in Wuhu kentinde çok sayıda popüler araç modeliyle birçok ürünün yer aldığı bir test sürüşü etkinliği düzenledi » Yataş Bedding, ECHO Awards'ta "yatak" kategorisinde ilk sırada yer alarak "E-ticaretin En İyileri" ödülünün sahibi oldu » Logitech, Yeni ve Gelişmiş Web Kamerası MX Brio'yu duyurdu- Basın açıklaması » Türkiye ekonomi gündemi - 20 Mayıs » “Enerjinin Yıldızları”, 19 Mayıs’ı Atatürk’ün huzuruna çıkarak kutladı- Basın açıklaması » Sapro, ‘Newipe Yeni Nesil Viskon Kumaşı’nın kompostlanabilme özelliğini ‘TÜV OK Compost Home’ ve ‘TÜV OK Compost Industrial’ sertifikalarıyla tescil ettirdi- Basın açıklaması » Vosmer Otomotiv, Temiz Enerji Teknolojileri Fuarı’na katıldı- Basın açıklaması » Schneider Electric, alanında öncü iki yeni ürününü özel bir etkinlik serisiyle sektöre tanıtıyor- Basın açıklaması » Kaspersky, yeni Windows sıfırıncı gün açığından yararlanan QakBot saldırılarını keşfetti - Basın açıklaması » Western Digital, 2,5 inçlik taşınabilir HDD’lerde dünyanın en yüksek depolama kapasitesini kullanıcılara sunuyori - Basın açıklaması

Tüketicilerin %63’ü, çevresel duyarlılığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor- Basın açıklaması

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

Dünyanın lider gıda işleme ve paketleme çözümleri şirketi Tetra Pak, tüketicilerin sürdürülebilir ambalaj ve çevreye sorumlu tüketim konularına yönelik “Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması” gerçekleştirdi. 505’i Türkiye’den olmak üzere dünya genelinde toplam 14 bin 500 kişinin katıldığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel duyarlılığa sahip ambalaj üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtiyor.
 
Tüketim yaklaşımlarına yönelik çarpıcı sonuçları ortaya koyan “Tetra Pak Sürdürülebilir Ambalaj Araştırması”, 29 ülkede yapıldı. Türk tüketicilerin yaklaşımını da analiz eden kapsamlı araştırma, 14 bin 500 kişiyle gerçekleştirildi.
Araştırmaya göre tüketicilerin büyük bölümü, evlerindeki gıda israfını azaltmak için çözüm arayışı içerisinde. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 82’si, çevresel sorunların kritik öneme sahip olduğunu düşünüyor. Çevresel anlamda en fazla endişe duyulan konular ise çevre kirliliği, ormansızlaşma ve bilinçsiz arazi kullanımı, su kıtlığı, doğal kaynakların tükenmesi, küresel ısınma/iklim değişikliği, gıda israfı olarak sıralanıyor.
Gıda israfını önlemenin yolları ön plana çıktı
Araştırmaya katılan tüketicilerin görüşlerine göre yüzde 46’lık kesim, geri dönüşüm için atıkları ayrıştırıyor. Yüzde 44, kendisi ve/veya ailesi tarafından israf edilen yiyecek-içecek miktarını azalttığını belirtiyor. Yüzde 36’lık kesim ise geri dönüştürülmüş malzemeden üretilen ambalajları daha fazla tercih ediyor. Tüketicilere göre gıda israfını önlemenin olası başlıca çözümleri; ambalajlarda akıllı fonksiyonların bulunması, örneğin daha kolay boşaltılabilmesi, daha kolay ambalajların geliştirilmesi, ürünlere daha uzun raf ömrü sağlayan ambalajların tasarlanması, güvenle açılıp kapatılabilen ambalajlar geliştirilmesi, her ürünün farklı boyutlar seçeneğinde sunulması olarak öne çıkıyor.
Tüketiciler, birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasına sıcak bakıyor
Tüketicilerin yüzde 60’ı plastikleri, yüzde 56’sı kartonları geri dönüşüm için ayırıyor. Ambalaj özelinde baktığımızda tüketicilerin yüzde 65’i cam şişeleri, %60’ı plastik şişeleri ve %46’sı teneke kutuları geri dönüşüm için ayırıyor. Tüketicilerin yüzde 63’ü, çevresel anlamda duyarlı bir ambalaja sahip ürünler üreten markaları daha fazla tercih edeceğini belirtirken, yüzde 87’si ise birden fazla kullanılabilen ambalajların yaygınlaşmasını olumlu değerlendiriyor.
Karton ambalajın güçlü yanları da araştırmada yer aldı
Araştırmada yer alan bir çarpıcı veri de tüketicinin marka tercihinde markanın çevreye duyarlı iletişiminin yeri konusunda oldu. Bu kapsamda tüketicilerin yüzde 86’sı, bir markanın çevresel konular hakkında konuştuğu takdirde ürünlerini satın almaya daha istekli olacaklarını söylüyor. Tüketicilere göre karton ambalajın çevreye duyarlılık bakımından diğer ambalaj çeşitleri anlamında güçlü yanları ise kolayca ezilip atık hale getirilebilir olması, biyoçözünür olması, geri dönüştürülmüş materyalden üretilebiliyor olması, biyoçeşitlilik üzerinde olumsuz etkisinin düşük olması, bitki bazlı malzemeyle üretilmesi olarak sıralanıyor.

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.