SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» Türkiye, İspanya'nın Barselona şehrinde düzenlenen Seafood'a 20 firma ile milli katılım gerçekleştirdi- » Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği bu amaçla "Üçüncü Kuşak Tarım Girişimciliği" eğitim programını hayata geçirdi. » Çitlekçi, Konya'da iki şube birden açtı » BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Sığın: Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde yaptığı konuşmada "Asıl hedefimiz insanların yaşam kalitesini artırmak » Bitexen CEO'su Alphan, blockchain teknolojisinin hızla geliştiğini ifade ederek, bunun kripto para birimlerinin de ötesine geçerek finansal sistemi tümden etkileyeceğini söyledi » Türkiye Girişimcilik Vakfı, mütevelli heyetine katılan yeni üyeleri açıkladı » Chery, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’na yenilikçi modellerini tanıttı » Türkiye Sigorta "Küçük Ressamlardan Büyük Eserler" resim yarışması sonuçlandı- Basın açıklaması » Gıda ihracatının lideri hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörü ihracatın yıldızlarını ödüllendirildi » Rönesans Holding Yönetim Kurulu Başkanı İpek Ilıcak Kayaalp: "Önümüzdeki dönemde finans, sağlık ve eğitim sistemlerinin değişeceğini düşünüyorum » Türk ve Finlandiyalı şirketler Ankara'da bir araya geldi » Zignaly, DWF Labs’ten aldıgˆı 100 milyon dolarlık ekosistem geliştirme fonunu duyurdu- Basın açıklaması » Hyundai Assan, Türkiye’deki elektrifikasyon atağına yepyeni bir fiyat politikasıyla devam ediyor- Basın açıklaması » Boehringer Ingelheim Türkiye En İyi İşverenler Listesinde Yer Aldı - Basın Açıklaması » Astor Enerji, topluma katkı sağlama misyonu doğrultusunda sosyal sorumluluk projelerini hayata geçirmeye devam ediyor- Basın açıklaması » Akra Hotels 3 yıl üst üste "Türkiye’nin En İyi İşvereni" unvanına layık görüldü - Basın açıklaması » İş Bankası, daha fazla gencin olimpiyatlarda ülkemizi temsil etmesine katkı sunmayı hedefliyor- Basın açıklaması » Expomed Eurasia, 25 Nisan’da İstanbul’da Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde kapılarını açtı - Basın Açıklaması » UEZ Sapanca 2024'ün "Global Ekonomi İçin Yeni Bir Gelecek Arayışı" başlıklı üçüncü panel HSBC sponsorluğunda gerçekleşti - Basın Açıklaması » DemirDöküm'ün Taahhütçü Yetkili Satıcı Buluşması İstanbul'da Gerçekleştirildi - Basın Açıklaması

Xiaomi'nin 2023 yılı toplam geliri 271 milyar RMB olurken, düzeltilmiş net kârı %126,3 oranında artarak 19,3 milyar RMB'ye ulaştı

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

Merkezinde Nesnelerin İnterneti ("IoT") platformuyla bağlantılı akıllı telefonlar ve akıllı donanımlar bulunan tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketi Xiaomi Corporation, 31 Aralık 2023'te sona eren yıla ilişkin denetlenmiş konsolide sonuçlarını açıkladı. 2023 yılında grubun toplam geliri 271 milyar RMB olurken, düzeltilmiş net kârı %126,3 oranında artarak 19,3 milyar RMB'ye ulaştı. Düzeltilmiş net kârdaki artış piyasa beklentilerinin oldukça üzerinde gerçekleşti ve grubun borsaya kote olmasından bu yana görülen en yüksek ikinci kârlılık seviyesine işaret etti. Akıllı Elektrikli Araç ve diğer yeni girişimlerin giderleri 6,7 milyar RMB'ye yükseldi (akıllı elektrikli araç ve diğer yeni girişimlerle ilgili 0,8 milyar RMB tutarındaki hisse bazlı giderler hariç). 2023'ün dördüncü çeyreğinde, Xiaomi'nin toplam geliri iki çeyrek üst üste artarak yıllık %10,9 artışla 73,2 milyar RMB'ye ulaştı ve düzeltilmiş net kârı %236,1 artışla 4,9 milyar RMB'ye yükseldi.
 
Xiaomi, 2023 yılı boyunca "ölçek ve kârlılığa yönelik ikili odaklanma" stratejisini tüm faaliyetlerinde özenle uyguladı. Aynı zamanda, grubun "İnsan × Araba × Ev" olarak genişletilen akıllı ekosisteminin hayata geçirildiği ilk yıl oldu. İş performansı açısından, 2023'ün ilk yarısında kâr artışı hızlanırken, yılın ikinci yarısında üç aylık gelirlerde toparlanma görüldü. Her iki gösterge de grubun olağanüstü büyüme direncini ve iş operasyonlarındaki verimliliğini yansıtması açısından büyük önem taşıyor. Ekosistem gelişimi tarafında ise Xiaomi yeni işletim sistemi Xiaomi HyperOS'u tanıttı ve Xiaomi Elektrikli Araç Teknoloji Lansmanı etkinliğini düzenledi. Grubun ekosistem portföyünü daha da zenginleştirecek olan Xiaomi SU7 Serisi ürün lansman etkinliğinin 28 Mart 2024 tarihinde yapılması planlanıyor.
 
Premiumlaşma, amiral gemisi akıllı telefon modellerine yönelik talebi artırıyor
Akıllı telefon segmentinde, Xiaomi'nin küresel satışları 2023 yılında yaklaşık 145,6 milyon adede ulaşırken, yıllık akıllı telefon geliri 157,5 milyar RMB'ye ve brüt kâr oranı %14,6'ya ulaştı. Canalys'e göre Xiaomi, dünya genelinde üst üste üç yıl boyunca en çok akıllı telefon satışı gerçekleştiren 3. şirket oldu. 2023'ün dördüncü çeyreğinde, grubun küresel akıllı telefon satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre %23,9 artışla 40,5 milyon adede ulaştı.
 
Yoğun pazar rekabetinin olduğu 2023 yılında Xiaomi, teknoloji alanındaki inovasyonlarına devam etti ve premium akıllı telefon pazarında önemli atılımlar gerçekleştirdi. 2023 yılında, şirketin Çin'deki akıllı telefonlarının ortalama satış fiyatı bir önceki yıla göre %19'un üzerinde artış gösterdi. Üçüncü taraf verilerine göre, Xiaomi'nin Çin'de 4.000-6.000 RMB fiyat segmentindeki akıllı telefon satışlarındaki pazar payı, 2023 yılında bir önceki yıla göre 9,2 puan artarak %16,9'a ulaştı. Aynı fiyat segmentindeki satış sıralaması dördüncü çeyrekte 1 numaraya yükseldi. Çin'de Xiaomi'nin premium akıllı telefon (perakende fiyatı 3.000 RMB veya üzerinde olan modeller) satış oranı, grubun yıl içindeki toplam akıllı telefon satışlarının %20'sinden fazlasını temsil etti.
 
Çin'in en başarılı küresel markalarından biri olan Xiaomi akıllı telefonlar, geçtiğimiz yılda da küresel pazardaki güçlü konumunu korudu. Canalys'e göre, 2023 yılında Xiaomi akıllı telefon satışları açısından dünya genelinde 51 ülke ve bölgede ilk üçe, 65 ülke ve bölgede ise ilk beşe girdi. Akıllı telefon satışları açısından Xiaomi Orta Doğu'da 2. sırada yer alırken, Latin Amerika, Afrika ve Güneydoğu Asya'da 3. sırada yer aldı ve tüm bu bölgelerde pazar payını artırma başarısını gösterdi. Amiral gemisi akıllı telefon modeli Xiaomi 14 serisi mükemmel kullanıcı deneyimi sunarak büyük beğeni topladı.
Xiaomi'nin yeni perakende işletme stratejisi olan "vitrin entegrasyonu", çevrimdışı perakende mağazalarının verimliliğinde önemli bir iyileşmeyle meyvelerini verdi. Üçüncü taraf verilerine göre Xiaomi'nin 2023 yılında Çin'de çevrimdışı kanallar aracılığıyla yapılan akıllı telefon satışlarındaki pazar payı %8,4'e yükseldi.
 
AIoT platformundaki bağlı IoT cihazlarının sayısı rekor seviyeye ulaştı ve yurtdışı pazarlarda büyük beğeni topladı
2023 yılında Xiaomi'nin IoT ve yaşam tarzı ürünlerinden elde ettiği gelir 80,1 milyar RMB oldu ve brüt kâr marjı %16,3'e ulaşarak rekor seviyeye yükseldi. 31 Aralık 2023 itibarıyla, Xiaomi'nin AIoT platformundaki bağlı IoT cihazlarının sayısı (akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar hariç) bir önceki yıla göre %25,5 artışla 739,7 milyona ulaşırken, AIoT platformuna bağlı beş veya daha fazla cihaza sahip kullanıcı sayısı (akıllı telefonlar, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar hariç) bir önceki yıla göre %25,3 artışla 14,5 milyona ulaştı. Grubun Mi Home Uygulamasının aylık aktif kullanıcı sayısı Aralık 2023'te 85,8 milyona ulaştı.
 
Xiaomi, akıllı yaşam senaryolarını genişletmeye devam etti ve istikrarlı bir şekilde küresel tanınırlık kazanmayı başardı. Böylelikle Xiaomi TV premiumlaştırma stratejisini daha da ilerletti. All View Cloud'a göre Xiaomi, 2023 yılında TV satışlarında dünya genelinde ilk beş arasında yer aldı. Xiaomi, akıllı büyük ev aletleri satışlarında yakaladığı büyüme ivmesini 2023 yılında da sürdürdü ve gelirlerini bir önceki yıla göre yaklaşık %40 artırdı. Xiaomi'nin küresel tablet satışları bir önceki yıla göre %50'den fazla artarak 5 milyon adedi aştı. Xiaomi'nin yurtdışı pazarlardaki yıllık tablet satışları bir önceki yıla göre iki katına çıktı. Giyilebilir ürünler sektöründe Xiaomi, kapsamlı özellikleri ve çeşitli ürün portföyüyle sektördeki lider konumunu korumaya devam etti. Canalys'e göre Xiaomi, 2023 yılında giyilebilir bant satışları açısından hem Çin'de hem de küresel pazarlarda 2. sırada yer aldı. TWS kulaklık satışlarında ise Çin'de 2. sırada yer aldı.
 
İnternet hizmetleri segmentinde sürdürülebilir büyümeyi desteklemek için iş birliklerini benimsiyor
2023 yılında, grubun internet hizmetleri hem gelir hem de brüt kâr marjında rekor seviyelere ulaştı. İnternet hizmetleri geliri 30,1 milyar RMB ve internet hizmetlerinin brüt kâr marjı %74,2 oldu. Küresel ayak izinden faydalanan Xiaomi'nin dünya genelindeki ve Çin'deki aktif kullanıcı sayısı (akıllı telefonlar ve tabletler dahil) sırasıyla 641,2 milyon ve 155,6 milyona ulaştı.
 
Xiaomi, küresel iş ortaklıklarında açık bir yaklaşım benimseyerek bu iş alanındaki gelir edinme potansiyelini ortaya çıkarmaya devam etti. Şirketin 2023 yılında yurtdışı internet hizmetlerinden elde ettiği gelir, bir önceki yıla göre %24,1 artışla 8,4 milyar RMB'ye ulaşarak rekor kırdı ve grubun toplam internet hizmetleri gelirinin %28'ini oluşturdu.
 
Xiaomi, platformu genelinde verimliliği optimize etmeye devam ederken, grubun reklam geliri bir önceki yıla göre %11,2 artarak 20,5 milyar RMB'ye ulaştı. Akıllı telefon premiumlaştırma stratejisindeki ilerlemenin yanı sıra, grubun oyun işindeki aktif ve ödeme yapan kullanıcı sayısı artmaya devam ederek, oyun gelirinin 2023 yılında bir önceki yıla göre %7 artışla 4,4 milyar RMB'ye ulaşmasını sağladı.
 
Xiaomi, en ileri teknolojiler alanında dünya genelinde lider konuma gelmek için temel teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyor
Xiaomi, 2023 yılında 2020-2030 yıllarına yönelik yeni hedeflerini açıkladı. Grup, ana temel teknolojilere sürdürülebilir yatırımlar yapmayı taahhüt ediyor ve küresel en son teknolojilerin gelişen alanında lider olmayı amaçlıyor. 2023 yılında Xiaomi'nin araştırma ve geliştirme harcamaları bir önceki yıla göre %19,2 artışla 19,1 milyar RMB oldu. 31 Aralık 2023 itibarıyla grup genelinde toplam çalışan sayısının %53'ünü oluşturan 17.800 Ar-Ge çalışanı bulunuyor.
 
Xiaomi, 28 Aralık 2023'te Xiaomi Elektrikli Araç Teknoloji Lansmanı etkinliğinde ilk elektrikli aracı Xiaomi SU7 Serisini tanıttı. Etkinlikte Xiaomi'nin yeni girişiminde başarının anahtarını oluşturan Xiaomi EV'nin beş temel teknolojisi sergilendi.

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.