SEKTÖREL HABERLER

ÖNEMLİ GELİŞMELER

» Bien Coverings Fuarı’na katıldı- Basın açıklaması » Huawei Enterprise Roadshow 2024 başlıyor - Basın Açıklaması » Epson, A4 baskı pazarı için iki yeni ürün serisini tanıttı- Basın açıklaması » Samsung ve UNDP iş birliği olan ACT28 İklim için Yapay Zeka Hackathonu'na başvurular başladı - Basın Açıklaması » Bitexen CEO'su Göğüş: Finans dünyası değişiyor, Türkiye avantajlı konuma geçiyor - Basın Açıklaması » GYİAD Sürdürülebilirlik Zirvesi’ne geri sayım başladı - Basın Açıklaması » Lacoste bu yıl, büyük marka kampanyası "Play Big" ile yeni zirvelere ulaşıyor- Basın açıklaması » ADATA Technology, 23. yıl dönümünü kutluyor- Basın açıklaması » Kaspersky, İstanbul Şeffaflık Merkezi'ni Açtı ve Boğaziçi Üniversitesi ile Mutabakat Anlaşması İmzaladı - Basın Açıklaması » HT Solar, ‘2 GW’dan Fazlası’ Sloganıyla Türkiye’yi Güneş Enerjisi ile Buluşturuyor - Basın Açıklaması » Cadence ve Dassault Systèmes'in iş birliğine dayalı ve elektromekanik sistemlerin geliştirilmesinde dönüşüm yaratacak ilk bulut destekli deneyim tanıtıldı - Basın Açıklaması » AbbVie, “Türkiye’nin En İyi İşvereni” seçildi - Basın Açıklaması » Karavan ve Tiny House talebi fuarı doldurdu - Basın Açıklaması » Trendyolmilla, 2024 İlkbahar/Yaz sezonu için insan-teknoloji iş birliğiyle tasarlanan yeni Trendyolmilla x Yapay Zekâ kadın giyim koleksiyonunu satışa sundu - Basın Açıklaması » Mıchelın'in yenilikçi pılot lastiği, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı tarafından onaylandı - Basın Açıklaması » Schneider Electric, Global Alliance Partner Program Ödülleri’nde 2023 yılının finalistlerini açıkladı- Basın açıklaması » Yorglass, Türkiye’nin en iyi işverenlerinden biri oldu - Basın açıklaması » Mövenpick Living Istanbul Saklıvadi, kapılarını açtı- Basın açıklaması » KolayBi’ hizmet verdiği 100 bin KOBİ müşterisinin finansal süreçlerini kolaylaştırmak için Apilion’un fatura ödeme API'lerini kullanacak- Basın açıklaması » Alman devi Geske, Türkiye pazarına giriş yaptı - Basın Açıklaması

Yaklaşık 400 yabancı profesyonel alıcı, İstanbul’da düzenlenen 9’uncu Eksposhoes Ayakkabı Saraciye ve Moda Fuarı’nda buluştu- Basın açıklaması

Kuruluştan yapılan basın açıklaması aşağıda bulunuyor:

20 ülkeden yaklaşık 400 yabancı profesyonel alıcı, İstanbul’da düzenlenen 9’uncu Eksposhoes Ayakkabı Saraciye ve Moda Fuarı’nda buluştu. Fuarın açılışına Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten, Saraciye Sanayicileri Derneği (SSD) Başkanı Hasan Süren ve sektör temsilcileri katıldı. 60 üretici firmanın katıldığı fuarın Türkiye’nin toplam ayakkabı ihracatına yaklaşık 70 milyon dolar katkı sunması bekleniyor.

Bu yılın ilk çeyreğinde 279 milyon dolar ihracat gerçekleştiren ayakkabı sektörü pandemi dönemindeki ivmesini yeniden yakalamak istiyor. Yurt içi ve yurt dışı fuarların ise ihracat açısından önemi büyük. 20 ülkeden yaklaşık 400 yabancı profesyonel alıcı, İstanbul Pullman Kongre ve Sergi Merkezi’nde düzenlenen 9’uncu Eksposhoes Ayakkabı Saraciye ve Moda Fuarı’nda buluştu. 60 üretici firmanın katıldığı fuarın toplam ayakkabı ihracatına yaklaşık 70 milyon dolar katkı vermesi bekleniyor.

“İHRACATTA SON ÇEYREK BELİRLEYİCİ OLACAK”

TASD Başkanı Berke İçten, ayakkabı sektörünün ihracatta miktar bazında dünyada dördüncü, Avrupa’da ise üretim özelinde ilk sırada yer aldığına işaret etti. İçten, “Şu anda 470 milyon çift üretim kapasitemiz ile yolumuza devam ediyoruz. Bu rakamın yaklaşık 290 milyon çiftini ihracatla değerlendiriyoruz. Küresel ölçekteki şartlar nedeniyle ihracatımız geçen yıla oranla düşüş gösterse de bu yılın son çeyreği toplam ihracatımızda belirleyici olacak. Rekabetçi bir kur politikasının gerçekleşmesi halinde ayakakkabı ihracatının son çeyrekte ivme kazanacağını, bunun da 2025 rakamlarımıza olumlu yansıyacağını düşünüyorum. Burada yurt içi ve yurt dışı fuarların önemi büyük. Diğer yandan sahte ayakkabı üretimi ve satışı ile ilgili Ticaret Bakanlığımızın önderliğinde devam eden denetimler ve cezalar artmış durumda. Sektörümüzü ve ülke ekonomimizi direkt olarak olumsuz etkileyen bu durumun kısa süre içerisinde ortadan kalkması en büyük temennimiz” dedi.

“AMACIMIZ İHRACATTA İSTİKRAR”

Eksposhoes CEO’su Erkan Demir, fuarda yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı: “Üretim ve istihdam odaklı çalışan ayakkabı sektörü son 15 yılda yakaladığı ivme ile Türkiye’nin toplam ihracatına aralıksız katkı sunuyor. Sektörün ihracatta özellikle salgın döneminde yakaladığı çizginin gerisinde kalmasının tek nedeni maliyet artışları. Avrupa ve batı pazarları elbette çok önemli ancak sektörün ihracatta yeni rekorlar kırması bana göre Doğu bloku ülkelerindeki mevcudiyetini pekiştirmesinden geçiyor. Eksposhoes’da temel hedefimiz ayakkabı sektörünün halihazırda ihracat gerçekleştirdiği pazarlardaki konumunun güçlenmesine katkı sunmak.”

SİZ DE HABERDAR OLMAK İSTER MİSİNİZ ?

Gelişmelerden ve hizmetlerimizden haberdar olmak için kayıt olun.

© Tüm Hakları Saklıdır.
Yaman Döviz A.Ş.